Czy treningi na suwnicy Smitha to dobry pomysł?

Sporo osób rozpoczynających treningi na siłowni chciałaby osiągnąć jak najbardziej optymalne rezultaty w jak najkrótszym czasie. W takiej sytuacji najlepiej sprawdzą się treningi z wolnymi ciężarami, jednak z różnych względów nie każdy może sobie na nie pozwolić. Rozwiązaniem w takiej sytuacji wydaje się skorzystanie z różnych maszyn. Jedną z najbardziej popularnych maszyn na siłowni od wielu lat jest suwnica Smitha (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-silowy_Urzadzenia-do-cwiczen_Suwnice-1665.html). Za jej pomocą można przetrenować niemal całe ciało i uzyskać wymarzoną formę na lato i nie tylko.

Zalety i wady treningów na suwnicy Smitha

Maszyny na siłowni często wywołują sporo kontrowersji. Ciężarowcy oraz osoby trenujące trójbój siłowy nie są do końca ich zwolennikami. Natomiast kulturyści nie wyobrażają sobie treningu na siłowni bez wykorzystania maszyn. Jest to spowodowane kilkoma niuansami, które są charakterystyczne dla takich sprzętów jak suwnica Smitha. Mimo wszystko suwnica posiada wiele plusów jak i minusów. Jeśli chodzi o plusy to należy wymienić:

  • brak przymusowej asekuracji,
  • możliwość wykonywania dużej ilości objętości treningowej małym nakładem sił,
  • duża różnorodność wykonywania ćwiczeń na jednej maszynie.

Te plusy sprawiają, że osoby chcące spompować dany mięsień w celu jego rozrostu bardzo cenią sobie Smitha. Natomiast ma on niestety także kilka wad:

  • wytyczony tor ruchu, który nie zawsze jest idealny dla każdej osoby,
  • brak możliwości wprowadzenia ewentualnych poprawek podczas ćwiczenia,
  • słabe możliwości trenowania na bardzo wysokich ciężarach w przypadku zawodowych trójboistów.

Jak ćwiczyć na suwnicy Smitha?

Dostęp do suwnicy Smitha otwiera nam wiele nowych możliwości treningowych. Za jej pomocą można dodatkowo urozmaicić trening, co pozytywnie przełoży się na budowanie masy mięśniowej czy też utratę tkanki tłuszczowej. Najlepsze ćwiczenia na suwnicy Smitha to przede wszystkim przysiady oraz różnego rodzaju wyciskania. To sprawia, że najbardziej powinniśmy na tej maszynie rozbudować właśnie nogi, klatkę piersiową, barki oraz plecy. Oczywiście oprócz tego można przetrenować również mniejsze partie mięśniowe, takie jak brzuch, biceps oraz triceps.

Osoby wykonujące ćwiczenia na suwnicy Smitha najczęściej wykonują je na względnie wysokim przedziale powtórzeń. Mowa tutaj o powtórzeniach między 8 a 20 powtórzeń. W tego typu treningach suwnica sprawdzi się najlepiej, ponieważ przy mniejszej ilości powtórzeń o wiele lepiej zrobić dane ćwiczenie ze sztangą bądź hantlami. Suwnicę można wykorzystywać na wiele rozmaitych sposobów i jest ona dobra zarówno dla osób początkujących jak i zaawansowanych.

Człowiek zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com

Czytaj dalej →